Friday, April 1, 2011

Array Project *revised

 Here is an example of a Printer Queue:
  Dim printJobs As New Queue
  
   Private Sub btnSendJob_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSendJob.Click
  
     Dim printer As New Hashtable
  
     printer.Add("Title", (txtTitle.Text))
  
     printer.Add("Pages", (cbPages.Text))
  
     printJobs.Enqueue(printer)
  
     lstJobs.Items.Clear()
  
     For Each h As Hashtable In
  
      printJobs
  
       lstJobs.Items.Add(h.Item("Title") & " " & (h.Item("Pages")))
  
     Next
  
     txtTitle.Text = ""
  
     Me.cbPages.Items.Remove("")
  
   End Sub
  
   Private Sub btnClearCurrent_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnClearCurrent.Click
  
     lstJobs.Items.Clear()
  
   End Sub
  
 End Class
  

 In this example i am going to demonstrate how to create an array that will  store  users; Name(first and last), and Email address.
  Dim Names As New Hashtable
  
   Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
  
     Names(1) = (txtFirstName.Text)
  
     Names(2) = (txtLastName.Text)
  
     Names(3) = (txtEmail.Text)
  
     txtEmail.Clear()
  
     txtFirstName.Clear()
  
     txtLastName.Clear()
  
   End Sub
  
   Private Sub btnFirstName_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnFirstName.Click
  
     MsgBox(Names(1))
  
   End Sub
  
   Private Sub btnLastName_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnLastName.Click
  
     MsgBox(Names(2))
  
   End Sub
  
   Private Sub btnEmail_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnEmail.Click
  
     MsgBox(Names(3))
  
   End Sub
  
 End Class
  

No comments:

Post a Comment